PL  EN  DE  FR  IT  ES  SK  RU 

Kameralna Harmonia w Kwiatoniu

Data:01.07.2018
Godzina:17:00
Miejsce:cerkiew grekokatolicka pw. św. Paraskewii w Kwiatoniu
Adres:38-315 Kwiatoń
Wstęp:Wolny

Hubert Giziewski – akordeon,

Katarzyna Kamer - fidel płocka, suka biłgorajska, bułgarska gadułka i indyjskie sarangi

„Źródła”

 

Kameralna Harmonia

to nowatorskie połączenie współczesnego akordeonu koncertowego z niezwykłymi staropolskimi instrumentami: suką biłgorajską, fidelą płocką, a także bułgarską gadułką i indyjskim sarangi.

Katarzyna Kamer i Hubert Giziewski to ambasadorzy polskiej muzyki kameralnej zafascynowani również muzyką z innych stron świata. To unikalne połączenie, pozwala prezentować artystom prawdziwe skarby światowej kameralistyki. Od staropolskiej muzyki dworskiej i folkowej, przez narodowe tańce bułgarskie, greckie, włoskie, irlandzkie, aż po melodie źródłowe Chin, Korei czy Indii.

W repertuarze duetu znajdują się również dzieła Fryderyka Chopina, Grażyny Bacewicz, Karola Szymanowskiego i Witolda Lutosławskiego nawiązujące do korzeni polskiej tradycji muzycznej. Oprócz 25 lat muzycznego doświadczenia (w tym szeregu nagród na międzynarodowych konkursach), artystów wyróżnia zamiłowanie do interaktywnego kontaktu z publicznością. Ich koncerty to nie tylko przekaz muzyczny ale także szereg arcyciekawych anegdot z historii powstawania wspaniałej literatury muzycznej i wyjątkowych staropolskich instrumentów.

Katarzyna Kamer jest absolwentką Uniwersytetu Muzycznego F. Chopina w klasie wiolonczeli prof. Tomasza Strahla oraz Hochschule für Musik und Theater w Hanowerze w klasie prof. Clausa Heitza.

W 2014 roku zdała z wyróżnieniem egzamin licencjacki w Akademii Muzycznej w Krakowie, na wydziale Fideli Kolanowych w klasie dr. hab. Marii Pomianowskiej.

Jest laureatką głównych nagród na konkursach kameralnych w Łodzi, Heerlen (Holandia) Sonderhausen (Niemcy).

Jako wybitna kameralistka występowała na wielu prestiżowych festiwalach oraz w salach koncertowych Europy, Ameryki i Azji, m.in.: w Sapporo – Pacific Music Festival (Japonia), Wiedniu – ECMA (Austria), Hanowerze – Richard Wagner Verband (Niemcy), Kuhmo Chamber Music Festival (Finlandia), Schleswig Holstein Festival (Niemcy), Bolzano – Festival “Stars von Morgen” (Włochy), Carnegie Hall (Nowy Jork, USA).

Katarzyna Kamer jest również cenionym pedagogiem – od lat pracuje z młodzieżą w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych im. G. Bacewicz w Warszawie. Jest również certyfikowanym nauczycielem III st. gry na wiolonczeli Metodą Suzuki i członkiem Międzynarodowego Stowarzyszenia Suzuki.

--

Hubert Giziewski

Koncertujący akordeonista, animator kultury, menedżer artystów i projektów muzycznych, właściciel agencji artystycznej Harmonium Consulting.

W 2006 roku ukończył Akademię Muzyczną im. F. Chopina w Warszawie w klasie prof. Jerzego Jurka.

Jest laureatem głównych nagród wielu ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów muzycznych m.in.: w Stalowej Woli, Mławie, Chełmie, a także Ibla Grand Prize Music Competition na Sycylii i Premio Internazionale della Fisarmonica w Castelfidardo,

Wielokrotnie uczestniczył w międzynarodowych kursach interpretacji muzycznej pracując pod kierunkiem takich artystów jak: Włodzimierz Lech Puchnowski, Fridrich Lips, Mika Vayrynen, Jurij Szyszkin. Był stypendystą Lions Club Warszawa Nike.

Wykonał dziesiątki koncertów w najbardziej prestiżowych salach koncertowych i centrach artystycznych w Polsce, takich jak: Filharmonia Narodowa, Studio Koncertowe Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego, a także za granicą, m.in.: Suntory Hall (Japonia), Carnegie  Hall (USA). Występował z recitalami także w Arabii Saudyjskiej, Bułgarii, Chinach, Korei Południowej, Maroko, Niemczech, USA oraz we Włoszech.

Koncertuje na włoskim instrumencie „Pigini Super Bajan Sirius”.

Hubert Giziewski jest współtwórcą formacji muzycznych: Harmonium Duo, Kameralna Harmonia, LutoSłowianie, Odeon Band oraz zespołu Karoliny Skrzyńskiej. 

“Źródła” to program prezentujący skarby światowej kultury muzycznej.

Od zabytków muzycznych XVI i XVII wieku, przez tańce i pieśni z wielu zakątków świata, na twórczości wielkich kompozytorów XX wieku inspirowanej muzyczną tradycją kończąc.

To fascynujące spotkanie z zaklętymi w drewnie niezwykłymi etnicznymi instrumentami – fidelą płocką, suką biłgorajską, bułgarską gadułką i indyjskim sarangi.

Taniec Polski - Matthäus Waissel, 1591 r. opr. J. Ubraniak, M. Pomianowska

Wyrwany – taniec staropolski, XVII w.

Służyłem ja Tobie – mel. Rękopis Biblioteki Jagiellońskiej, opr. M. Pomianowska, XVII w.

Stoi lipeńka – mel. ludowa, opr. M. Pomianowska

 

Polonez z XVIII w. - opr. K. Hławiczka

Mazurek z Kujaw - mel. ludowa, opr. M. Pomianowska

Oberek i ober śpiewany - mel. ludowa, opr. M. Pomianowska

Polka wesoła i polka z Sieradza - mel. ludowe, opr. M. Pomianowska

 

Mats Edén - Nordtrad – na bazie norweskiej mel. trad.

Arirang – koreańska mel. trad., opr. M. Pomianowska

Matsurika – chińska mel. trad., opr. M. Pomianowska

Raga Szri – indyjska mel. trad. 

Irinaki - grecka mel. trad., opr. M. Pomianowska

Tracja - bułgarska mel, trad., opr. M. Pomianowska

Lamento di Tristano - La Rotta – włoska mel. trad., opr. M. Pomianowska

 

Karol Szymanowski – Pieśni kurpiowskie (wybór)

Grażyna Bacewicz - Kujawiak i Nokturn

Fryderyk Chopin – Mazurki (opr. M. Pomianowska):

 

 

.

 

 

 

 

 


Wróć do programu